Árképzés
Menete
FRT33*óradíj=ár.
A mennyiségek db, liter, óra, méter alapúak, de 0,1 tizedes bontásra számolódnak.
Csak azt a mennyiséget kell kifizetni, amit tényleg beszereltünk a motorba.
- Az FRT legkisebb egysége 0,1 óra = 6 perc.
- A liter legkisebb egysége 0,1 liter= 1 dl
- A méter legkisebb egysége 0,01 méter= 1 cm
- A darab legkisebb egysége 1 darab (nem bontható)
Minden megkezdett legkisebb egységet ki kell fizetni!
Rezsi óradíj
Az óradíj szorzó 18 000 Ft.
Az árak kialakításánál ügyfélbarát FRT (átalánydíjas) rendszert alkalmazom.
Mit jelent ez? Tömören annyit, hogy nem számolok fel több órát egy javításra annál, mint amennyit a szakma, gyártók elvileg megengednek.
Tájékoztató FRT idők
A motorjavítások során több száz munkafolyamat áll össze. Ezért az összes folyamat (márkára, típusra) lebontva több mint 4000 tételt jelent. Ezt megjeleníteni nem egyszerű. Ennek ellenére tájékoztató jelleggel a (teljesség igénye nélkül) pár álltalános javítási tételt bemutatok, ami alapján kalkulálni tud, vagy összehasonlítást végezhet a piacon.
Megnevezés | FRT(óra) |
Akkumulátor csere | 0,1-1 |
Állapotfelmérés | 3 |
1 hengeres blokkmunka | 2,2 |
Fékbetétcsere elöl / nyereg | 0,5 |
Fékbetétcsere hátul | 0,5 |
Fékfolyadék csere elől / nyereg | 0,2 |
Fékfolyadék csere hátul | 0,2 |
Fékrendszer tisztítás elől / nyereg | 0,45 |
Fékrendszer tisztítás hátul | 0,33 |
Fényszóróbeállítás | 0,2-0,5 |
Gumicsere + centrir (első keréken) | 0,22 |
Gumicsere + centrir (hátsó keréken) | 0,22 |
Gyertya csere / henger | 0,1 |
Hűtőfolyadék csere | 0,3-1 |
Karburátor tisztítás (1 henger) | 1 |
Karburátor szinkron és beállítás (2 henger) | 0,56 |
Olajcsere (hátsó hajtás) | 0,12 |
Kerék csapágy csere (első kerék) | 0,15 |
Kerék csapágy csere (hátsó kerék) | 0,22 |
Kerék ki-be szerelés (elöl) | 0,28 |
Kerék ki-be szerelés (hátul) | 0,28 |
Kormánycsapágy csere | 2 |
Kuplung szerelés | 1 |
Olajcsere (váltóház) | 0,23 |
Lánc csere | 0,45 |
Láncszett csere | 1 |
Légszűrő csere | 1 |
Légszűrő tisztitás | 1 |
Olajcsere (motorba) | 0,39 |
Szelephézag ellenőrzés / állítás (csavaros) (1 henger) | 0,5 |
Szelephézag állítás (lapkás) (1 henger) | 1,39 |
Első teleszkóp szerelés | 2,5 |
Vezérműlánc csere | 1 |
2 hengeres blokkmunka | 2,7 |
4 hengeres blokkmunka | 8,3 |
Szelephézag ellenőrzés / állítás (csavaros) (2 henger) | 1,1 |
Szelephézag ellenőrzés / állítás (csavaros) (4 henger) | 1,7 |
Karburátor tisztítás (2 henger) | 1,1 |
Karburátor tisztítás (4 henger) | 1,7 |
Karburátor szétfűzés, tisztítás (2 henger) | 1,7 |
Karburátor szétfűzés, tisztítás (4 henger) | 2,2 |
Karburátor szinkron és beállítás (4 henger) | 1 |
Fékfolyadék csere elől / nyereg (ABS), (DCBS) | 0,25 |
Fékfolyadék csere hátul (ABS), (DCBS) | 0,25 |
Kerék ki-be szerelés (elöl) (csopper) | 0,28 |
Kerék ki-be szerelés (hátul) (csopper, robogó) | 0,45 |
6 hengeres blokkmunka | 11,1 |
Alkatrész tisztítás | 0,1-1 |
Fék karmantyú csere (elöl) / nyereg | 0,3 |
Fék karmantyú csere (hátul) | 0,3 |
Szelephézag állítás (lapkás) (2 henger) | 2 |
Szelephézag állítás (lapkás) (4 henger) | 2,8 |
Szelephézag ellenőrzés (lapkás) (1 henger) | 0,83 |
Szelephézag ellenőrzés (lapkás) (2 henger) | 1,1 |
Szelephézag ellenőrzés (lapkás) (4 henger) | 2 |
Szelephézag ellenőrzés (lapkás) (6 henger) | 2,2 |
Szelephézag állítás (lapkás) (6 henger) | 3,3 |
Belső csere (első kerék) | 0,45 |
Féknyereg zsírzás | 0,83 |
Kuplung folyadék csere | 0,16 |
Indító motor javítás | 0,9 |
Szívófalsni csere / henger | 0,3 |
Hűtősapka csere | 0,1 |
Benzincső csere | 0,3-1 |
Kuplung munkahenger tisztítás | 0,22 |
Fék munkahenger csere (elöl) / nyereg | 0,33 |
Fék munkahenger csere (hátul) | 0,33 |
Kipufogó dob szerelés | 0,3-1 |
Kilóméter spirál csere | 0,2-1 |
Féktárcsa csere elöl /oldal | 0,16 |
Féktárcsa csere hátul | 0,16 |
Első sárvédő csere | 0,4-1 |
Töltés rendszer vizsgálat | 0,5 |
Vákuumcső csere | 0,2-1 |
Idomok le/fel | 0,4-1,5 |
Láncfeszítés | 0,14 |
Bowden olajzás | 0,14 |
Középállvány felszerelés | 0,5-1,5 |
ABS ellenőrzés | 0,5-3 |
Kipufogó tömítés csere | 0,4-1,5 |
Kilóméter jeladó csere | 0,5 |
Fékbowden csere hátul | 0,7-1,5 |
Benzinpumpa csere | 0,5-1 |
Hajtás szíj csere | 1 |
Porvédő szimmerring csere | 0,1 |
Váltókar gumi csere | 0,1 |
Kábelköteg csere | 1,9-3 |
Kormánykapcsoló csere | 1-2 |
Veszteség mérés / henger | 0,2 |
Gázbowden csere | 1 |
Légszűrő ellenőrzés | 0,2-,0,5 |
Karter szűrő ellenőrzés | 0,2 |
Izzó csere | 0,2-0,7 |
Hűtőfolyadék ellenőrzés | 0,3 |
Generátor csere | 1-2,5 |
Bukócső szerelés | 1-2,5 |
Sebesség jeladó csere | 0,4 |
Rendszám keret csere | 0,2 |
Bukó gomba felszerelés | 0,5-0,8 |
Alapjárati keverék beállítás | 0,4 |
Karter szűrő tisztítás | 0,4 |
Kardán olaj csere | 0,2 |
Kormánymarkolat csere | 0,5-0,8 |
Kormány csere | 0,5-1 |
Kuplung kar csere | 0,2 |
Variátor ellenőrzés | 1 |
Főfékhenger csere | 0,5 |
Szekunder levegő rendszer tisztítás | 0,5 |
Markolat fűtés bekötés | 1-1,8 |
Kuplung bowden csere | 0,4-1 |
Kuplung karmantyú csere | 0,25 |
Karburátor beállítás | 1 |
Görgő csere | 1 |
Blokk ki-be szerelés (1 henger) | 2 |
Blokk ki-be szerelés (2 henger) | 2 |
Blokk ki-be szerelés (4 henger) | 2,5 |
Hűtő rendszer tisztítás | 1 |
Variátor csere | 1 |
Szelephézag ellenőrzés (VTEC) | 2,77 |
Szelephézag állítás (VTEC) | 4,4 |
Szelepszár szimmerring csere /szelep | 0,1 |
Hengertalp tömítés csere | 0,2 |
Fékrendszer tisztítás (főfékhenger) | 0,5 |
Karburátor tisztítás és beállítás (Intruder 400/1400) | 1,6 |
Szelephézag ellenőrzés (lapkás) (V2 henger) | 2,22 |
Szelephézag állítás (lapkás) (V2 henger) | 3,33 |
Hátsó teleszkóp szerelés | 2,2 |
Hátsó teleszkóp ki-be szerelés | 1-1,9 |