Időszakos karbantartás

Minden motorkerékpár gyártó előírja a kötelezően elvégzendő karbantartási14 feladatokat járműveire. Ha ezeket elvégezzük, akkor garantálja a gyártó, hogy a következő karbantartásig a jármű nem fog meghibásodni. Ezek elmulasztása csökkenti a jármű üzembiztonságát14.

A karbantartási ütemterv15, vagy megtett km16 (állt.:6000km-enként), vagy eltelt idő17 (fél évente), vagy üzemóra18/verseny19 (lejárt egész óra, vagy lefutott verseny) után írja elő a karbantartást.

A magasabb igénybevételnek20 kitett járműveknél (futármotor, terepen, vagy sport célra használt) a karbantartás gyakoriságát sűríteni kell!

A félreértések elkerülése végett tisztázni kell, hogy sok olyan üzemanyag van a járművünkben, amik akkor is cserélődnek, ha egy métert sem közlekedtünk.

A motorkerékpár birtoklása sajnos kötelezettségekkel is jár, (Kérlek, látogass el a Oktatás fejezethez!) és ez az üzemeltető felelőssége. Kérem, ne hibáztassanak azért, mert költséges egy motor javítása. Ez a járműtípus akkor is pénzbe kerül, mikor nem használjuk!

Az üzemóra is egy tisztázandó kérdés. Az üzemóra számítása onnan indul, mikor a motort elkezdjük üzemeltetni, és addig ketyeg, míg be nem fejeztük. Az eltelt idő a fontos és nem az üzemeltetés minősége. Vagyis, ha 7 üzemóra után dugattyú cserét írnak elő, azt akkor is meg kell csinálni, ha a motor csak alapjáraton járt 7 órát.

időszakos karbantartás